• Integrarea noii tehnologii AI în industria de panificație și gustări nu se rezumă doar la campanii de marketing inedite sau la ambalaje atractive. Focusul constă în folosirea algoritmilor pentru a revoluționa și aceste importante sectoare la nivel global.
Imaginile generate de AI pentru produsele de panificație și gustări au creat un interes considerabil în jurul acestei tehnologii în continuă dezvoltare. Cu toate acestea, capacitățile AI depășesc cu mult aspectul estetic. Revoluționara tehnologie contribuie semnificativ la transformarea afacerilor din acest sector prin automatizare, optimizarea proceselor de producție și educarea industriei.
Un domeniu în care AI excelează este așa-numita democratizare a accesului la produse și servicii în sectorul de panificație și snackuri. Punerea la dispoziția consumatorilor a unor opțiuni variate de produse – indiferent de buget, locație, alergii, preferințe sau stil de viață – necesită implementarea avansată a tehnologiei AI, care permite o mai bună gestionare a datelor din lanțul de aprovizionare și a datelor privind comportamentele de consum.
Cumpărătorii digitali reprezintă o piață de consum în continuă expansiune, propulsată de creșterea comerțului online, pandemia Covid-19 și extinderea serviciilor de livrare. Maximizarea confortului și experienței pozitive a consumatorilor de produse de panificație și gustări se află în centrul aplicațiilor dezvoltate pe baza Inteligenței Artificiale.
Și în aceste sectoare, în egală măsură transformate de creșterea serviciilor de livrare online, tehnologiile AI și de învățare automată joacă un rol esențial susțin specialiștii, devenind o componentă vitală în lanțul de aprovizionare și în operațiunile zilnice ale companiilor producătoare.
O mai mare deschidere către informație
Aplicațiile gratuite bazate pe AI au înlocuit senzorii și dispozitivele costisitoare menite să monitorizeze starea de sănătate a utilizatorului și fac ca informațiile despre produse și sănătate să devină tot mai accesibile pentru o masă mai mare de consumatori, contribuind astfel la optimizarea dietei fără a necesita dispozitive suplimentare.
Pe măsură ce instrumentele AI devin omniprezente, consumatorii vor avea mai multe informații despre alimentele și gustările consumate, iar furnizorii vor trebui să ofere produse care să îndeplinească cerințele pieței.
De exemplu, în SUA, mai mult de unul din trei americani suferă de prediabet, iar 81% dintre aceștia nu sunt conștienți de afecțiune. Aplicația January utilizează tehnologia AI pentru a ajuta oamenii să obțină informații despre sănătatea lor și pentru a înțelege impactul alimentației asupra glicemiei în scopul reducerii incidenței acestei boli cronice. Aplicația le permite consumatorilor să vadă impactul preconizat al alimentelor asupra nivelului glicemiei chiar înainte de a le consuma, astfel încât să poată lua decizii informate pentru sănătatea lor.
Modalități variate de utilizare a tehnologiei AI
Pe măsură ce transparența și trasabilitatea devin tot mai importante în industria alimentară, din ce în ce mai des companiile producătoare utilizează Inteligența Artificială în dezvoltarea de noi produse.
AI ajunge în sfere ale sectoarelor de panificație și de gustări la care poate nu ne-am fi gândit, cum ar fi predarea teoriei, prezentarea ingredientelor și a tehnicilor de patiserie de nivel înalt. Exemplul de implementare a noii tehnologii în acest sens îl reprezintă Platforma Pastry Class, bazată pe Inteligență Artificială, care oferă instrucțiuni precise și creative despre tehnicile de patiserie, optimizând rețetele și planificarea eficientă a proceselor de producție.
Companiile producătoare pot utiliza sisteme automatizate alimentate de AI pentru a măsura cu precizie ingredientele, asigurând consistența și calitatea produselor. Prin această tehnologie se poate îmbunătăți produsul final, rentabilitatea și se pot reduce deșeurile.
În peisajul gastronomic actual, algoritmii de AI revoluționează și dezvoltarea rețetelor. Analizând seturi extinse de date, AI poate descoperi asocieri noi de arome și poate sonda modificări ale rețetelor. Brutăriile sau cofetăriile se pot simți apoi încrezătoare să experimenteze cu diverse ingrediente, texturi și metode pentru a crea produse noi și în tendințe. De asemenea, AI poate îmbunătăți rețetele existente prin reglarea fină a gustului, a texturii și a valorii nutritive.
Tradiția adoptă noua tehnologie
Branduri renumite și cu o istorie impresionantă îmbrățișează noua tehnologie pentru a-și îmbunătăți capacitățile generale de planificare și prognoză. AI este esențială în planurile de transformare digitală ale multor mărci de produse de panificație și gustări. Companiile pot folosi tehnologia pentru a ajuta la eliminarea sarcinilor manuale plictisitoare și solicitante din operațiunile lor și pentru a le înlocui cu automatizări moderne pentru a-și optimiza procesele de producție.
În condițiile în care consumatorii sunt din ce în ce mai preocupați de sănătate, iar sectorul evoluează rapid prin dezvoltarea de noi produse, producătorii apelează la sprijinul experților în inteligență artificială pentru a progresa în lansarea pe piață de alternative mai sănătoase la produsele deținute în portofoliu.
Marile branduri aduc, de asemenea, AI generativă în comunicările lor. Mars, de exemplu, folosește AI generativă în comunicările sale corporative și de marketing, în principal pentru a ajuta la crearea de mesaje amuzante și creative, după cum transmite site-ul PEX Network.
De asemenea, AI schimbă modul în care brutăriile interacționează cu clienții, oferind experiențe personalizate. Analizând datele, sistemele AI pot obține informații valoroase despre preferințele, considerentele decizionale și comportamentul consumatorilor. Producătorii din industria de panificație și de gustări pot oferi apoi recomandări personalizate, povești, promoții și produse de patiserie adaptate în a genera satisfacția clienților și a construi loialitatea față de brand.
O asigurare pentru viitorul afacerii
Prevederea exactă a cererii clienților reprezintă o provocare semnificativă în domeniul panificației. Algoritmii de inteligență artificială pot examina datele privind vânzările, evenimentele locale și modelele în funcție de momentul anului pentru a anticipa cererea cu mai multă precizie. Prin urmare, brutăriile își pot optimiza producția, pot minimiza risipa și se pot asigura că produsele populare nu lipsesc niciodată din stoc.
Menținerea celor mai înalte standarde de calitate și siguranță alimentară este, de asemenea, crucială. Sistemele bazate pe inteligență artificială pot monitoriza procesele de producție în timp real și pot detecta defecțiuni, nereguli și potențiale riscuri operaționale. Adoptarea unei abordări proactive îmbunătățește calitatea produselor și asigură conformitatea cu reglementările privind siguranța alimentară.
Brutăriile pot utiliza sisteme automatizate bazate pe inteligență artificială pentru a gestiona sarcinile repetitive, încredințând oamenilor doar sarcinile mai complexe și creative.
Instrumentele bazate pe AI schimbă și modul în care brutăriile abordează marketingul și implicarea în social media. Aceste soluții pot analiza tendințele din social media, pot prezice ingredientele și aromele căutate și pot ajuta brutăriile să dezvolte strategii de marketing cuprinzătoare. Instrumentele automatizate de social media pot gestiona interacțiunile online, pot răspunde la solicitările clienților și pot îmbunătăți identitățile online ale brandului pentru a construi conexiuni și angajamente.
Necesare reglementări
Un studiu desfășurat de agenția McKinsey raportează că 60% dintre companiile participante la sondaj au utilizat inteligența artificială generativă în 2023 – numindu-l „anul de debut” al acestei tehnologii. Având în vedere că se așteaptă ca acest număr să crească, specialiștii consideră că deschiderea dialogului cu privire la preocupările, confuziile și complexitățile din jurul acestei tehnologii avansate joacă un rol semnificativ în sporirea siguranței digitale.
Pe măsură ce crește gradul de conștientizare în jurul utilizării AI, producătorii din industria de panificație și de gustări pot înțelege mai bine cum să navigheze în peisajul juridic al AI, să protejeze și să gestioneze accesul la platformele lor online, îmbunătățind în același timp serviciile pentru clienți.
În prezent, peisajul de reglementare a noii tehnologii nu este armonizat. Lipsa unor standarde universale, cum ar fi GDPR (Regulamentul general privind protecția datelor) și Legea UE, care să ghideze punerea în aplicare, duce adesea la situații neprevăzute. În consecință, utilizarea Inteligenței Artificiale poate genera încă rezerve, în loc de a deveni un instrument care să ajute la conectarea mărcilor de produse de panificație și gustări și a produselor lor cu consumatorii finali.
Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă
Citiți pe Arta Albă și: Freya – Inteligența Artificială pentru gelatieri