Consumatorii împotriva risipei de pâine

• Consumatorii încearcă în mod activ să reducă la minimum risipa de alimente prin trecerea la mărci sau produse care oferă o durată de valabilitate extinsă.

Un sondaj recent efectuat de către compania Kerry, arată că mai mult de 70% dintre consumatorii chestionați consideră că prelungirea duratei de valabilitate a produselor este soluția pentru combaterea risipei alimentare.

Această deschidere față de schimbare este determinată de o dorință puternică de a acționa în privința reducerii risipei alimentare, subliniată de factori precum creșterea îngrijorărilor financiare (70%), considerațiile de mediu (59%) și sentimentul de vinovăție față de oamenii care suferă de foame (52%). De asemenea, sondajul Kerry a relevat că 46% dintre cei intervievați au avut înrădăcinate aceste valori în educația lor.

Consumatorii împotriva risipei de pâine

În prezent, o treime din toate alimentele produse la nivel mondial se irosesc, ceea ce înseamnă 1,3 miliarde de tone de alimente aruncate la gunoi în fiecare an la nivel mondial, a căror valoare este estimată la 230 de miliarde de dolari. O mare parte din cantitatea de alimente aruncate ar putea fi recuperată prin utilizări alternative, iar dacă luăm în calcul numărul mare de oameni care încă suferă de foame la nivel global, risipa alimentară reprezintă și o gravă problemă de inechitate socială.

Risipă care ar putea fi evitată

Căutând pe Google în „The World Counts”, vom vedea cum sunt contorizate neîncetat miile de tone de alimente risipite în acest an și vom înțelege cu adevărat gravitatea situației. De la începutul anului 2023 până în acest moment, contorul a depășit milioane de tone de alimente deja irosite în acest an în întreaga lume și numărul continuă să crescă. Iar pâinea și cartofii reprezintă cea mai mare cantitate de deșeuri alimentare care ar putea fi evitate.

În condițiile în care inflația este în creștere, iar presiunile asupra lanțului de aprovizionare sunt din ce în ce mai mari, nu a fost niciodată mai important să prevenim risipa de produse. Mai important, însă, este că risipa de alimente influențează alegerile consumatorului, având un impact negativ asupra reputației unei mărci și chiar determinându-i pe mulți oameni să renunțe la loialitatea față de un anumit brand pentru a căuta produse cu o durată de valabilitate mai lungă.

Pentru a evalua comportamentul consumatorilor față de risipa de alimente, compania Kerry împreună cu partenerii săi C+R Research, Qualtrics și Wageningen University & Research (WUR) au desfășurat în luna mai a anului în curs un sondaj la care au participat 5.154 de consumatori din 10 țări.

Din cauza supraproducției – 10% din toată pâinea produsă este irosită de-a lungul lanțului de aprovizionare înainte de a ajunge la consumator – și a duratei de valabilitate scurte inerente categoriei de produse de panificație, consumatorii aruncă cel mai adesea pâinea pentru că s-a învechit sau a mucegăit.

Produse special concepute

Cu toate acestea, cercetarea Kerry a arătat că 69% dintre consumatori ar fi dispuși să cumpere produse special concepute pentru a reduce risipa alimentară. 72% cred că prelungirea duratei de valabilitate a produsului este soluția, iar 74% înțeleg importanța conservanților.

Totuși, când vine vorba de conservanți, preferința pentru o etichetare curată este încă prezentă, iar 82% dintre participanții la sondaj insistă asupra utilizării conservanților naturali, față de 50% care sunt deschiși la conservanții artificiali – deși modelele de cumpărare indică o mai mare acceptare a acestor soluții, transmite sondajul Kerry.

Consumatorii împotriva risipei de pâine

Cercetarea demonstrează în mod clar că consumatorii au o dorință puternică de a reduce risipa de alimente în propriile case și recunosc din ce în ce mai mult rolul conservării în atingerea acestui obiectiv.

Aceste rezultate evidențiază și mai mult nevoia urgentă ca industria alimentară să mențină acțiunile de combatere a risipei alimentare și să îmbunătățească durata de conservare a produselor acolo unde este posibil. Procedând astfel, companiile pot satisface cerințele în evoluție ale consumatorilor care sunt din ce în ce mai conștienți de impactul risipei alimentare asupra lor, a societății și a planetei.

Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă

Citiți pe Arta Albă și: Dilema producătorilor: etichete curate sau termen de valabilitate crescut?

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Instagram

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.