Cofetăria Andrei – tradiție, pasiune și creativitate

• Gustul intens, aromele din copilărie, rețetele transmise din generație în generație – acestea sunt ingredientele unei afaceri de succes, la Cofetăria Andrei.

Cum s-au adaptat cofetăriile vremurilor actuale în condițiile în care multe afaceri au fost afectate de criză? Antreprenorii care și-au dorit să rămână pe piață au găsit noi modalități de a-și menține afacerile prin metode inovative. Au oferit clienților atât produse cunoscute, cât și unele noi. Așa s-a întâmplat și în cazul Cofetăriei Andrei.

Afacere de familie

Andrei MortasifuCofetăria Andrei este o afacere de familie. Andrei Mortasifu, antreprenorul care a mizat pe priceperea familiei, la care a adăugat pasiunea și creativitatea sa, se declară încântat când vede că oamenii apreciază produsele realizate în cofetărie.

„ Am crescut în mediul acesta și treptat am fost introdus în această frumoasă poveste. Probabil acesta este și motivul pentru care și eu am ales să merg în această direcție. Îmi doresc să ducem creativitatea mai departe. Suntem ghidați de pasiune și facem totul pentru clienți”, spune Andrei Mortasifu.

 

„Să faci bani din pasiunea ta este un lucru mare”

Piața cofetăriilor este în plin avânt, iar dezvoltarea de noi concepte este importantă pentru extinderea portofoliului de produse, dar și pentru atragerea de noi clienți.

„Pentru mine cofetăria este un fel de vocație. Am făcut un liceu și o facultate de Arte plastice și acest lucru mă ajută din punct de vedere al creativității. Pot realiza un decor, am o viziune asupra modului de prezentare. Cofetăria a fost un motiv pentru a crea”, susține antreprenorul.

Acesta crede că atunci când nu faci un business pentru bani, ai ocazia să faci totul cu pasiune și „ești un pic mai relaxat”.

Produse personalizate

Cofetăria Andrei oferă alături de prăjituri: cărți, jucării, vinuri spumante și ușor spumante Lambrusco – de la Cofetarul Isteț și, pe viitor, flori.

A avea o afacere în domeniul cofetăriei este în viziunea lui Andrei o profesie complexă. Pentru a se putea dezvolta și conduce businessul eficient s-a văzut nevoit să fie prezent în fiecare departament din cadrul firmei.

„Nu suntem o afacere mare care să aibă angajați pe fiecare departament și, pentru a reuși, trebuie să pui suflet în fiecare bucățică. Angajații sunt colegii mei. Facem împreună planuri și construim împreună. Din experiența acumulată pot să spun că a avea grijă de angajați reprezintă 80 % din business. Locația este importantă, clienții sunt relativ ușor de găsit, dar angajați specializați se găsesc foarte greu”, precizează antreprenorul.

Criza personalului specializat

Cofetăria Andrei este un business în care munca este împărțită între membrii familiei, fiecare cunoscând foarte bine ceea ce are de făcut.

Criza personalului calificat se manifestă și în acest domeniu de activitate. În ultimii 10 ani problemele cu care se confruntă antreprenorii în domeniul cofetăriei s-au acutizat. România nu are o școală de cofetărie cu tradiție, așa cum are Franța.

„Nu este ușor să găsești cofetari buni în ziua de astăzi. Uneori este o misiune imposibilă. Noi avem această afacere deschisă de ani buni și avem ajutoare de nădejde. Cred că pentru un patron care își deschide astăzi o cofetărie este aproape imposibil să găsească o mână de oameni profesioniști și dedicați.

Este o adevărată dinamică a personalului. Un angajat bun face diferența. Din vânzarea unei prăjituri trăim cu toții, nu doar vânzătorul. De aceea și atitudinea trebuie să fie una echilibrată și este necesar ca fiecare să contribuie cu ceea ce știe el cel mai bine să facă”, motivează omul de afaceri.

Potrivit acestuia, clientul decide în mare parte evoluția businessului, dacă este mulțumit se va întoarce și va recomanda și altora produsele.

Prăjituri de casă, ca în copilărie

Cofetăria Andrei a funcționat inițial într-un spațiu în mall, iar din 17 decembrie 2020 este deschisă în cartierul brașovean Răcădău. Prăjiturile de casă cu foi sunt prezente încă de la început în oferta cofetăriei, iar clienții le apreciază în continuare.

„Gustul produselor noastre este reprezentativ, nu l-am identificat nicăieri, deși am descoperit și alte cofetării cu preparate deosebite în țară și în străinătate. Sunt un mare consumator de prăjituri și încerc produsele dulci din toate cofetăriile pe care le descopăr.

Foile noastre de casă sunt cu totul și cu totul deosebite. Ele conferă gust unic prăjiturilor. Cred că aici se poate vedea măiestria cofetarului. Am încercat tot felul de rețete și gusturi în timp, când sunt plecat intru în orice cofetărie și mănânc dulciuri. Însă, când vin acasă, abia aștept să mănânc o prăjitură de la noi, să regăsesc savoarea din copilărie, care se păstrează în produsele realizate la Cofetăria Andrei și care îmi încântă încă papilele gustative”.

Primul produs, încă în vânzare

Cofetăria înseamnă și experiment, iar cofetarii sunt dornici să realizeze mereu ceva nou, cu care să își poată surprinde clienții. Cofetăria Andrei nu face excepție. Primul produs a fost o prăjitură de casă, care este încă în vânzare. Cu toate acestea, cofetarii prepară și propun clienților prăjituri noi.

„Avem și produse cu care am început dezvoltarea afacerii și pe care le menținem încă pentru că sunt căutate. Oamenii se întorc la rădăcină, se gândesc tot mai mult la produse și le caută pe cele care le reamintesc de gusturi din copilărie. Lunar facem produse noi, încercăm și vedem cum se vând, dacă sunt bine primite de clienți”, povestește Andrei.

Produse după rețete tradiționale

Cofetăria Andrei promovează în primul rând prăjiturile de casă, tradiționale, după rețete pe care le respectă cu sfințenie. Torturile însă sunt personalizate, în funcție de solicitările venite din partea clienților.

„Avem laboratorul nostru unde cofetarii fac totul pentru satisfacerea nevoilor clienților. Coacem blaturi și foi, fierbem creme, batem smântâna pentru frișcă, facem totul de la zero, folosind ingrediente de calitate, producem prăjituri de calitate mereu proaspete. Avem colege care numai asta fac, prepară blaturi zilnic, altele se ocupă de creme, fiecare știe ce are de făcut și își face treaba foarte bine.

De aceea produsele nu sunt perfecte, ca cele realizate la nivel industrial. Dacă o prăjitură este făcută manual, atunci ea poate să nu iasă perfect”, dă lămuriri antreprenorul, care adaugă că uneori oamenii nu înțeleg „imperfecțiunea” produselor lucrate manual.

Calitate vs. Produse premium

Prețurile în creștere, înregistrate la materia primă au impact și asupra sectorului cofetăriei. Cu toate acestea, Cofetăria Andrei oferă în continuare prăjituri, fursecuri, Macarons, cozonaci, torturi, candy bar pentru evenimente, la prețuri medii.

„Furnizorul nostru de unt spune că suntem clientul care folosește cel mai mult unt. Într-adevăr folosim mult unt la realizarea produselor noastre. Nu folosim margarină. De asemenea, folosim foarte multă nucă la prăjituri. Este foarte important să utilizăm produse de calitate pentru orice realizăm, cat se poate de mult folosim materii prime de pe plan local, autohtone”, explică antreprenorul.

Întrebat dacă are în portofoliu și produse premium, Andrei declară că pentru realizarea unor astfel de produse trebuie timp și bani, iar investiția, pentru moment, nu se justifică în afacerea sa. Cu toate acestea, antreprenorul știe că produsele premium sunt necesare pentru dezvoltarea afacerii pe piața de profil.

Gustul e rege, explozie de arome

Prăjiturile de casă sunt completate de dulciuri sofisticate, prezente în cofetăria franceză, dar adaptate specificului românesc. Clienții fideli au fost cei care au dorit să încerce și altceva în Cofetăria Andrei, motiv pentru care antreprenorul a apelat la ajutorul unui patiser, originar din Franța.

„Este important să îi placă cofetarului ceea ce face. Dacă vine să muncească din pasiune și face totul cu drag se resimte acest lucru și în produsele realizate. Clienții fideli ne-au cerut prăjituri cu mousse. Pentru aceasta am început o colaborare cu un patiser francez. Pasiunea lui de patiser francez, cu pasiunea noastră pentru dulciuri au dus la apariția unor produse originale.”, destăinuie Andrei.

Inovație și diversitate

Cofetăriile sunt printre afacerile care au fost nevoite să migreze online pe fondul crizei generate de coronavirus. Și cum gusturile clienților variază, recomandarea este cea mai bună strategie atunci când vine vorba de clienți fericiți. Acest lucru însă se poate întâmpla doar în magazinul fizic.

„În relație cu clienții contează foarte mult recomandarea. Sunt prezent și eu în cofetărie și încerc pe cât posibil să fac recomadări celor care vin și cumpără dulciuri. Oamenii optează pentru produse și pentru că le recomandăm, le explicăm ce conțin, le oferim posibilitatea să guste din prăjituri și să aleagă din tot ceea ce avem. Oamenii ne găsesc și online https://www.cofetaria-andrei.ro/

Probabil în timp vom avea o abordare diferită pentru comenzile electronice. Avem site și înregistrăm o creștere constantă, naturală a comenzilor online. Torturile sunt cele mai apreciate pe online, gusturile oscilând, în principal, între Daiana cu ciocolată  și Donatello. Mai este loc să ne dezvoltăm pe online, dar nu vom neglija nici cofetăria fizică. Doar ieșind din zona de confort poți evolua”, precizează antreprenorul.

Se spune că antreprenorul este cel care găsește soluția oricărei probleme. Acest lucru se întâmplă cu răbdare, perseverență, trecând prin sute de încercări, făcând față provocărilor cu dedicare și ținând cont de feedback-ul primit de la clienți. Cofetăria Andrei este un exemplu de afacere care a crescut în timp datorită pasiunii, implicării și disponibilității de a se adapta mereu cerințelor clienților.

Material realizat de Teodora Soare, Redactor Arta Albă

Citește pe Arta Albă și: Încă o recunoaștere internațională pentru cofetăria românească

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Instagram

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.