Avântul „mărcilor proprii“ în supermarketuri

• Mărcile cu etichetă proprie, produse pentru marii retaileri, au crescut în popularitate în întreaga Uniune Europeană.

În mod tradițional, ideea de a cumpăra produse cu „marcă proprie” în supermarketuri – diferite produse marcate de supermarket, în locul unei  mărci consacrate – era considerată o opțiune ieftină, însăși calitatea produsului fiind percepută drept inferioară.

Acum, datorită unei serii de factori, de la marketing la criza costului vieții, comercianții cu amănuntul din supermarketuri, dar și consumatorii, și-au schimbat paradigma, recunoscând din ce în ce mai mult valoarea acestor produse.

Potrivit companiei de analiză a comportamentului consumatorilor, Circana, citată de FoodNavigator mărcile „private label“ dețin în Europa 37,8% din valoarea totală a vânzărilor de bunuri de larg consum, ceea ce înseamnă aproximativ 229 miliarde de euro.

Avântul „mărcilor proprii“ în supermarketuri

Cea mai mare pondere a acestora se înregistrează în Spania (47%), Germania (41%) și Olanda (40%), deși cea mai mare valoare în ceea ce privește vânzările o au Germania, cu 66 de miliarde de euro, și Marea Britanie, cu 48 de miliarde de euro.

Un procent de 60% dintre consumatori nu mai consideră mărcile proprii ca fiind de calitate inferioară mărcilor consacrate. Din contră, chiar consideră că aceste produse sunt la fel de bune ca mărcile cunoscute în aspecte precum inovația, calitatea, încrederea, respectarea mesajului transmis și sustenabilitatea.

Raport preț – calitate optim

25% dintre intervievați, luând în considerare și factorul preț, au afirmat că produsele mărci proprii sunt superioare celor de brand. Deși nu au gradul de promovare de care beneficiază un produs al unei companii renumite, ascensiunea acestor mărci proprii ale supermarketurilor se bazează pe notorietatea retailerului și pe calitatea produsului în sine.

Avântul „mărcilor proprii“ în supermarketuri

Marii producători din industria alimentară recunosc că aceste produse „private label“ devin concurențiale, determinând reale eforturi pentru a păstra loialitatea consumatorilor pentru produsele de brand. Potrivit companiei Circana, consumatorii care sunt loiali mărcilor private aproape îi egalează pe cei care preferă mărcile consacrate în întreaga Europă, restul fiind cei care trec de la una la alta.

În plus, consumul de mărci private a crescut în toate țările analizate, acest lucru nefiind justificat întotdeauna de preț. Criza costului vieții a fost, cu siguranță, factorul declanșator al creșterii consumului de mărci proprii. Însă, retailerii nu s-au oprit aici, continuând să își dezvolte strategia de a oferi consumatorilor produse premium, de calitate și inovatoare, asigurându-și astfel succesul pe o piață extrem de competitivă.

Avântul „mărcilor proprii“ în supermarketuri

Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă

Citiți pe Arta Albă și: Prețul devine factorul decisiv în achiziționarea unui produs

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Instagram

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.