• ALKA Group, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața de snackuri sărate și dulci, companie fondată în urmă cu aproape 30 de ani de familia Krenzia, a investit 25 de milioane de euro în fabrica din Ploiești, inaugurată în 2019, și se gândește deja la extindere, în condițiile în care produsele ALKA ajung în peste 50 de țări, de pe 5 continente.
Grupul ALKA, deținut de familia Krenzia din Israel, include firmele ALKA Co., producător de napolitane, biscuiți, cafea, ALKA Pro, producător de fructe uscate, cu o unitate de producție la Filipeștii de Pădure în județul Prahova și ALKA Trading, distribuitor al produselor grupului.
Compania a fost înfiinţată în 1994, ca investiţie de tip greenfield. ALKA era atunci prima companie din România producătoare şi distribuitoare de cafea măcinată ambalată, vidată şi în pliculeţe.
De atunci, ALKA a investit zeci de milioane de euro în tehnologie şi în dezvoltarea producţiei locale. În octombrie 2010, ALKA a vândut divizia Nutline, care deținea peste 50% din piața semințelor prăjite, către compania Intersnack. Divizia Nutline a avut afaceri de 22 milioane euro și un profit de 1,2 milioane euro în 2009.
În 2022, ALKA a înregistrat o cifră de afaceri de 381 milioane lei şi avea peste 900 de angajaţi. În prezent, Alka Group este unul dintre liderii pieței de FMCG (Fast-moving consumer goods), specializat în producția de napolitane, prăjituri, cafea, semințe și snacks-uri sărate de cea mai bună calitate.
Anticiparea preferințelor consumatorilor
Strategia dezvoltării ALKA Group se bazează pe inovație, compania investind constant în cunoașterea, înțelegerea și anticiparea nevoilor și preferințelor pieței de profil și lansând noi produse, rețete, arome, ambalaje. De altfel și sloganul companiei este „Așa cum îți place“.
ALKA produce peste 100 de milioane de pungi de snacks-uri pe an, care ajung pe rafturile a sute de mii de magazine din România şi din afara ţării.
Începută în 2018, investiţia în fabrica ALKA Group de la Ploieşti, unde compania produce snacks-uri sărate coapte, s-a ridicat la 25 de milioane de euro, peste jumătate din sumă fiind alocată etapei a doua de dezvoltare, încheiată recent.
Un comunicat al companiei transmite că din totalul de 25 milioane de euro, 4,2 milioane au fost investite în corpul fabricii, 2,8 milioane în depozitul acesteia, iar cea mai mare parte, de 18 milioane, în echipamentele de producţie.
ALKA Group deține o fabrică și în București, unde produce snackuri dulci sub branduri precum Prăjitura Casei, Alfers și Alka Biscuiți, dar și cafea.
La fabrica din Ploieşti, cu o suprafață de 6.600 de metri pătrați construiți și un depozit cu o capacitate de produse finite de 4.000 de paleți, producția este concentrată pe brandurile de snackuri sărate coapte. Acest punct de producție reprezintă şi locul unde resurse locale de făină, zahăr, ambalaje şi alte materii prime secundare sunt folosite în obținerea produselor Alka. Peste 12.000 de tone de grâu românesc sunt transformate în produse precum Toortitzii, Soocitzii sau Meteoritzii.
Importanța majoră a investițiilor
Adi Hirsch, CEO ALKA Group, subliniază importanța investiției: „Fabrica de la Ploieşti reprezintă un proiect în care am crezut încă de la prima schiţă şi în care am investit continuu astfel încât să putem fi cât mai aproape de nevoile şi dorinţele iubitorilor de produse Alka. Investiţiile din ultima perioadă ne ajută să fim în continuare unul dintre jucătorii importanţi din industria alimentară românească, cu aproape 30 de ani de experienţă ca producător local”.
Tot el adaugă: „Ne mândrim pentru contribuţia noastră la economia României şi prin locurile de muncă create, dar cea mai mare bucurie pentru noi este că prin produsele noastre inventate şi produse în România, ce ajung la sute de milioane de oameni de pe 5 continente, am devenit neoficial ambasadorii culinari ai României în lume”.
Și lucrurile nu se opresc aici, compania având noi proiecte de dezvoltare pe viitor, după cum declară pentru Ziarul Financiar unul dintre fondatori, Amir Krenzia:
„În timp ce vorbim, avem în desfășurare noi proiecte. Urmează chiar pe această platformă următoarea fază, dublu față de ce avem acum. Știm foarte bine viitorul, suntem foarte bine ancorați în economia consumatorului român.“
Amir Krenzia declară că nu ia în calcul mutarea unei părți din producția fabricii din București în cea din Ploiești: „Producția de aici o să ajungă doar pentru aceste categorii de produse. Aici avem 51.000 mp și sunt două intrări, toată platforma este gândită să funcționeze așa cum trebuie. Mai avem de lucrat doar în categoria de snackuri sărate. La București o să ne gândim, în viitor, la o dezvoltare.“
Articol realizat de Gabriela Dan, Redactor Arta Albă
Citiți pe Arta Albă și: Nova Pan – dinamism și creștere continuă