Calitate, produse naturale, inovație – tendințele la Gastropan 2019

Porții mai mici, dar condensate, brutării cu opțiune de servire a mesei, hoteluri cu produse de patiserie proaspăt coapte, înghețată artizanală preparată în fața clientului, torturi fără zahăr, pâine fără gluten sau deserturi fără lactoză. Acestea sunt doar câteva din tendințele prezentate anul acesta la GastroPan , care a avut loc la sfarșitul lui martie la Arad.

În cifre, expoziția internațională a avut aproape 21000 de vizitatori, care au admirat echipamentele, accesoriile și ustensilele, dar și produsele expuse de 133 de furnizori din 22 de țări. 108 brutari, cofetari și bucătari din toată țara s-au întrecut la concursurile GastroPan, iar în 16 standuri s-au desfășurat permanent diverse demonstrații și ateliere practice. Tendințele în industria de profil sunt schimbate spre calitateProducătorii urmăresc să asigure valoarea nutrițională, gustul și prospețimea produselor, iar în ceea ce privește tehnologia, tendința este digitalizarea și automatizarea producției, pentru a substitui deficitul de forță de muncă. La fel de căutate au fost tehnologiile compacte și multifuncționale, dar și echipamentele cu un design modern, care pot fi incluse în mobilierul locațiilor și care aduc  astfel producția la vederea consumatorilor.

Soluția robotizată de ambalare, expusă pentru prima oară la o expoziție în România, la standul Nova Pan

Furnizorii de utilaje au venit la GastroPan cu soluții care să reducă dependența marilor producători de forța de muncă care se găsește tot mai greu. Astfel, a făcut senzație un robot care asigură prin mișcări complexe programabile anumite faze din procesul tehnologic și înlocuiește astfel munca operatorilor umani. În general, în domeniul utilajelor, ușurința în utilizare, multifuncționalitatea, dimensiunile compacte și consumul redus de energie au caracterizat echipamentele expuse la eveniment.

“Mai puțin înseamnă mai mult” – asta ar fi deviza pe care o urmează industria alimentară, în condițiile declinului demografic și a atenției sporite alocate de consumatori alimentației sănătoase. Deși din punct de vedere cantitativ consumul scade, valoare adăugată crește, iar producătorii sunt atenți la acest trend. Nișa produselor fără gluten, lactoză sau zahăr cunoaște o dezvoltare accelerată și un potențial pe măsură.

În ultimii ani brutăriile și cofetăriile au investit masiv în dezvoltarea punctelor comerciale proprii și au creat așa-numitele locații hibride. Clienții s-au obișnuit cu ideea ca, odată cu achiziția pâinii de la magazinul preferat, să mai zăbovească la o cafea, o gustare sau să savureze o prăjitură într-o atmosferă prietenoasă.

Cele mai bune brutării, cofetării și restaurante din țară și-au trimis specialiștii să își întreacă talentele în cadrul Concursurilor GastroPan

Gustul, inovația, caracterul artistic, folosirea ingredientelor sănătoase, tehnica folosită la realizarea produselor și aspectul au fost principalele atribute ale produselor și pieselor artistice prezentate în concurs.

Cea mai bună pâine fabricată industrial – Bocskor István de la Brutăria Bocskor

La secțiunea Panificație,  pâinea de secară cu cartofi, fără drojdie, realizată de Bocskor István de la Brutăria Bocskor a fost cea mai bună pâine fabricată pe cale industrială în viziunea juriului de specialitate format din specialiști și maeștri brutari din țară și din străinătate. O maia specială, ingredientele naturale și timpii de dospire și pre-dospire sunt principalele secrete care asigură gustul, structura și consistența acestei pâini.

Pâinea anul 2019, realizată artizanal – Geambazu Domnica de la GNF Bakery Products Constanța

Trofeul Pâinea Anului 2019 realizată artizanal i-a revenit reprezentantului firmei GNF Bakery Products, Geambazu Domnica, pentru o pâine specială cu 10 tipuri de făină și 10 tipuri de semințe: Pâinea 10-10 cu făină de teff. Pâinea este obținută dintr-un amestec de 10 tipuri de făină cu proprietăți nutritive și conține o gamă variată de semințe care contribuie la alimentația sănătoasă: in, dovleac, mac, susan, chimen, quinoa, cânepă, floarea soarelui, chia, psyllium.

Produse de patiserie pentru generația Millenials

La categoria Patiserie concurenții au avut sarcina de a prezenta un produs de patiserie pe care-l consideră vandabil generației de adulți tineri din mediul urban. Cel mai bun produs de patiserie s-a dovedit a fi produsul de patiserie umplut cu spanac, usturoi și piept de pui realizat de către Tarr György de la Brutăria Pedró, Ungaria.

Cel mai bun produs de patiserie al anului – Tarr György de la Brutăria Pedró, Ungaria
Tortul dietetic – provocarea pentru cofetari

Pentru câștigarea trofeului Tortul Anului 2019 concurenții au fost provocați să dezvolte un tort dietetic, inovativ cu o denumire originală tematica categoriei fiind: Torturile dietetice. Cel mai bun tort dietetic a fost creat de Geambazu Domnica și are blat din făină de ovăz, zahăr de stevie, lapte de quinoa BIO, semințe de in și pudră naturală de maca, precum și mousseuri din rodie, brânză dietetică, soc, morcov și țelină. Premiul internațional, Cake of the Year, a fost câștigat de Ciobaniuc Vasilica. Tortul ei, numit Nasa Cake conține chlorella și spirulină.

Cake of the Year – Ciobaniuc Vasilica de la Megasimitis, Constanța

Cea mai reușită creație artistică din pastă de zahăr a fost inspirată de câmpurile de lavandă, lanurile cu floarea soarelui, morile de vânt – parte integrantă a peisajului Provence-lui. Creația a fost realizată de Velniceriu Ionela de la Megasimitis, Constanța.

Cea mai bună creație din pastă de zahăr – Velniceriu Ionela – Megasimitis, Constanța

Următoarea ediție a Concursurilor GastroPan va avea loc în primăvara anului 2020.

 

 

 

spot_img

Înscriere la Newsletter

Articole similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Instagram

spot_img

Articole recente

*Prin completarea câmpurilor ești de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform GDPR și înscrierea la Newsletter Arta Albă.