Publicitatea negativă a scăzut consumul de pâine

Virgil Pavel, vicepreședintele ROMPAN, crede că publicitatea negativă a dus la scăderea consumului de pâine, așa că asociația va începe de anul viitor o campanie de promovare a consumului de pâine, „pentru ca oamenii să înțeleagă ce înseamnă un consum echilibrat al produsului” . Declarația a fost făcută la conferința EUROPAN, care a avut loc între 11 și 12 iunie la București.

„Există o publicitate negativă puternică, multe informații neverificate care duc la păreri neconforme cu realitatea, referitor la consumul de pâine, că ar fi cancerigenă, că apar probleme de sănătate și altele”, a mai spus Virgil Pavel. Vicepreședintele ROMPAN a subliniat că obiceiurile de consum se modifică permanent, motiv pentru care tendința la nivelul Uniunii Europene este de scădere a consumului de pâine. Pe de altă parte, crește consumul de produse de patiserie, în special la locul de muncă, potrivit datelor asociației.

Virgil Pavel crede că lista provocărilor cu care se confruntă industria de panificație și morărit, pe lângă criza forței de muncă, este completată de majorarile la energie și combustibili, evaziunea fiscală, inechități în negocierile dintre producători și retaileri. Potrivit datelor ROMPAN, în România, consumul mediu de cereale (pâine, paste făinoase, produse de patiserie, făină, mălai) se situează între 120-125 kg/an, per capita, față de 145 kg/an, cât era în urmă cu câțiva ani. „Apar produse noi care până acum nu erau folosite şi care duc la scăderea consumului de pâine, cum sunt cele de mic dejun sau pastele făinoase. Destul de multă patiserie se consumă la locul de muncă şi atunci, natural, consumul de pâine scade, dar scade în acelaşi timp şi consumul total de cereale pe cap de locuitor”, a mai spus Virgil Popa. Pe de altă parte, industria de panificație și morărit din România a beneficiat în ultimii 30 de ani de investiții în valoare de aproape 800 milioane de euro, devenind un concurent puternic pentru statele membre UE, cu tradiție în domeniu.