Nouă milioane de lei pentru promovarea exporturilor în sectorul alimentar

În 2019, sectorului alimentar românesc i se vor aloca aproape 9 milioane de lei, dintr-un total de 70 de milioane de lei credite de angajament destinate tuturor sectoarelor economiei naţionale,  sumă dedicată promovării exporturilor în cadrul evenimentelor expoziţionale internaţionale, a anunţat, în 6 iunie, președintele Asociaţiei pentru Promovarea Alimentului Românesc (APAR),  Ştefan Pădure. În acest context, a adăugat președintele APAR, numai participarea la Anuga, târg de referinţă pentru industria alimentară și a băuturilor, va costa un milion de euro. Participarea la Anuga se află în prezent în procedură de achiziţie. „Vom avea 1.000 de metri pătrați şi 74 de producători români”, a menţionat Pădure.

Pe de altă parte, APAR, în cadrul proiectului „Elaborarea unei politici publice alternative în domeniul promovării exporturilor româneşti”, a organizat, în perioada mai – iunie 2019, la Sinaia, Predeal și Venus, o serie de workshop-uri unde au fost prezentate instrumente eficiente prin care producătorii din industria alimentară să își promoveze produsele la export. „Prin intrarea în  Uniunea Europeană şi prin programul de internaționalizare, trebuie să înțelegem să fim prezenți la cât mai multe evenimente organizate în afara țării, trebuie să profităm de acest val. Dacă în urma aderării la Uniunea Europeană, jucătorii de pe piața din Vest au intrat pe piața noastră, şi noi trebuia să facem exact acelaşi lucru. Din păcate, noi ne-am oprit aici şi am început o luptă acerbă cu concurența”, a opinat președintele APAR în cadrul workshop-ului organizat la Predeal. Workshop-urile au reunit reprezentanţi din peste 50 de companii, iar din domeniul panificaţie – patiserie au fost prezenţi: Agrosemcu, Boromir Ind, Croco, Grande Dolceria, Germino, Natural, Novita Impex, Pambac, Piccolo Angelo, Tual Fast Chance ’98.