Certificarea Crossed Grain – avantaj pentru românii cu intoleranță la gluten

Peste 1 million de români care au intoleranță la gluten vor avea acces mai ușor la alimente sigure, produse local, cu prețuri adaptate pieței locale. Asta după ce Asociația Română pentru Intoleranță la Gluten a implementat certificarea internațională adresată producătorilor locali de alimente fără gluten – Crossed Grain.

Programul de certificare Crossed Grain a fost creat pentru a asigura securitatea alimentelor destinate persoanelor cu boală celiacă, de la procesul de fabricație și până la etichetarea corectă a produselor și disponibilitatea acestora.

Cum 16 mai a fost Ziua Internațională a Persoanelor cu Boala Celiacă, Iuliana Roibu Bonoiu, președinte și director executiv al asociației AGIR a prezentat primele cifre de la aplicarea certificării în România. În România sunt certificate 419 produse fără gluten, din care 77% aparținând Sam Mills, 20% Cris-Tim și 3% Petras Bio. Primul producător român acreditat Crossed Grain a fost Sam Mills – compania care produce paste și mixuri pe bază de porumb la fabrica din Satu Mare.

„Este o certificare complexă, care verifică și auditează toate etapele din procesul de producție, ambalare și distribuție a alimentelor fără gluten, și impune unul dintre standardele cele mai riguroase din domeniul alimentar. Pacienții cu boala celiacă și intoleranță la gluten vor avea de acum acces mai ușor la alimente sigure pentru ei, produse local, certificate standardizat și cu un preț avantajos”, a declarat Iuliana Roibu Bonoiu.

Certificarea Crossed Grain oferă producătoriilor locali de alimente fără gluten accesul pe acest segment de piață, atât la nivel local, cât și internațional. În România, datele ARIG arată că piața produselor fără gluten cunoaște o creștere de peste 25% în ultimii 3 ani, dar se bazează în principal pe importurile de produse certificate. Consumul de astfel de produse a crescut  în România la valoarea de 44 milioane de lei în 2018, de la 37 milioane lei în 2017.

La nivel european, 78% din consumatorii de produse fără gluten recunosc semnul Crossed Grain, știu să-l identifice corect pe etichete și acordă mai multă încredere produselor care au acest simbol, față de produsele care afișează doar o etichetă cu afirmația «fără gluten». Arta Albă a abordat subiectul produselor fără gluten aici

La nivel mondial, produsele alimentare fără gluten reprezintă unul dintre segmentele de retail cu cele mai mari rate de creștere, iar piața totală este evaluată la 4,48 miliarde USD în 2018